Google Ads + lokalizacja: Jak skutecznie prowadzić kampanie typu 'Visit Store’?

Google Ads + lokalizacja

Ostatnie lata i wydarzenia mocno wpłynęły na rozwój e-commerce i marketingu cyfrowego. Sklepy on-line notowały ogromne wzrosty ruchu na swoich stronach internetowych i w koszykach zakupowych. Trend ten utrzymał się nawet po zakończeniu pandemii i w dużej mierze trwa do dziś.

Jak zatem przyciągnąć klientów do fizycznego punktu sprzedaży?

Z nadzieją i pomocą przychodzi Google Ads. Kampanie typu ’Visit Store’ oraz  funkcjonalności związane z lokalizacją umożliwiają zwiększenie ruchu w sklepach stacjonarnych, łącząc obecność reklamową on-line z faktycznym ruchem w placówce.

Czym są i jak działają kampanie 'Visit Store’?

Kampanie typu 'Visit Store’ zostały stworzone, aby pomóc firmom mierzyć i zwiększać liczbę wizyt w ich sklepach. Dzięki integracji z Google Maps i systemem lokalizacji na urządzeniach mobilnych, reklamy mogą być wyświetlane użytkownikom w pobliżu ich lokalizacji.

Reklamy będą mogły się wyświetlać w różnych usługach Google, m.in. w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej Google, Mapach Google oraz YouTube.

W praktyce zalogowany na swoim koncie Google użytkownik, wchodzi w integracje z reklamą zachęcającą go do odwiedzin sklepu. Gdy pojawia się w placówce, system przypisuje interakcje z reklamą do wizyty w sklepie i w ten sposób tworzy statystyki kampanii.

Jak skutecznie prowadzić kampanie typu 'Visit Store’?

Skuteczne prowadzenie kampanii wymaga strategicznego podejścia, aby przyciągnąć potencjalnych klientów do faktycznej lokalizacji sklepu.

Oto kluczowe kroki:

  1. Określenie lokalizacji sklepów, które chcemy promować – dodatkowo możemy uwzględnić Targetowanie na promień wokół punktu, dzielnice, czy miejscowość.
  2. Zadbanie o różnorodność form reklamowych – banery, teksty reklam, formaty video.
  3. Dodanie tzw. „Sygnałów dotyczących odbiorców”, a więc informacji o użytkownikach, do których chcemy dotrzeć (m.in. ich dane demograficzne, zainteresowania czy słowa kluczowe, których używają)
  4. Określenie budżetu – możemy w tym kroku określić budżet jaki chcemy przeznaczyć na kampanie, ale również stawkę jaką chcemy (akceptujemy) osiągać za pojedynczą konwersję.
  5. Monitorowanie i analiza wyników – regularne sprawdzanie danych wizyt w sklepie i innych danych dla jak najlepszej optymalizacji kampanii.

Wpływ kampanii na ruch fizyczny

Kampania przez cały zakres swoich możliwości znacząco wpływa na zwiększenie ruchu w sklepach:

  1. Dzięki automatyzacji kampanie automatycznie dostosowują wyświetlenia do odpowiedniej lokalizacji, zainteresowań czy intencji zakupowych użytkowników, co zwiększa skuteczność kampanii.
  2. Dzięki zdobytym wynikom system „uczy się” trafiać z przekazem do potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców.
  3. Możliwość śledzenia wizyt pozwala na realną ocenę kampanii i szybkie reagowanie na ewentualne zmiany w zachowaniach użytkowników.

Skuteczne prowadzenie kampanii 'Visit Store’ wymaga m.in atrakcyjnych, jasnych w wyrazie kreacji oraz stałego monitorowania wyników i ich analizy. Rosnąca pozycja Google Ads wraz z wciąż rozwijającymi się nowymi narzędziami i możliwościami w zakresie targetowania lokalnego, stanowi silne narzędzie w rękach przedsiębiorców, a wykorzystanie kampanii lokalnej, pozwala zwiększyć ruch w sklepach stacjonarnych czy punktach usługowych i poprawić wyniki biznesowe.

Chcesz, abyśmy to my się zajęli Twoja placówką? Skontaktuj się z nami i zacznij przyciągać klientów do swojego sklepu już dziś!

Autor:
Luiza Jasińska
Head of Digital Innovation & Strategy
waw@admetrics.pl