Google Ads + lokalizacja: Jak skutecznie prowadzić kampanie typu 'Visit Store’?

Ostatnie lata i wydarzenia mocno wpłynęły na rozwój e-commerce i marketingu cyfrowego. Sklepy on-line notowały ogromne wzrosty ruchu na swoich stronach internetowych i w koszykach zakupowych. Trend ten utrzymał się nawet po zakończeniu pandemii i w dużej mierze trwa do dziś.
Jak zatem przyciągnąć klientów do fizycznego punktu sprzedaży?
Z nadzieją i pomocą przychodzi Google Ads. Kampanie typu ’Visit Store’ oraz funkcjonalności związane z lokalizacją umożliwiają zwiększenie ruchu w sklepach stacjonarnych, łącząc obecność reklamową on-line z faktycznym ruchem w placówce.
Czym są i jak działają kampanie 'Visit Store’?
Kampanie typu 'Visit Store’ zostały stworzone, aby pomóc firmom mierzyć i zwiększać liczbę wizyt w ich sklepach. Dzięki integracji z Google Maps i systemem lokalizacji na urządzeniach mobilnych, reklamy mogą być wyświetlane użytkownikom w pobliżu ich lokalizacji.
Reklamy będą mogły się wyświetlać w różnych usługach Google, m.in. w sieci wyszukiwania i sieci reklamowej Google, Mapach Google oraz YouTube.
W praktyce zalogowany na swoim koncie Google użytkownik, wchodzi w integracje z reklamą zachęcającą go do odwiedzin sklepu. Gdy pojawia się w placówce, system przypisuje interakcje z reklamą do wizyty w sklepie i w ten sposób tworzy statystyki kampanii.
Jak skutecznie prowadzić kampanie typu 'Visit Store’?
Skuteczne prowadzenie kampanii wymaga strategicznego podejścia, aby przyciągnąć potencjalnych klientów do faktycznej lokalizacji sklepu.
Oto kluczowe kroki:
- Określenie lokalizacji sklepów, które chcemy promować – dodatkowo możemy uwzględnić Targetowanie na promień wokół punktu, dzielnice, czy miejscowość.
- Zadbanie o różnorodność form reklamowych – banery, teksty reklam, formaty video.
- Dodanie tzw. „Sygnałów dotyczących odbiorców”, a więc informacji o użytkownikach, do których chcemy dotrzeć (m.in. ich dane demograficzne, zainteresowania czy słowa kluczowe, których używają)
- Określenie budżetu – możemy w tym kroku określić budżet jaki chcemy przeznaczyć na kampanie, ale również stawkę jaką chcemy (akceptujemy) osiągać za pojedynczą konwersję.
- Monitorowanie i analiza wyników – regularne sprawdzanie danych wizyt w sklepie i innych danych dla jak najlepszej optymalizacji kampanii.
Wpływ kampanii na ruch fizyczny
Kampania przez cały zakres swoich możliwości znacząco wpływa na zwiększenie ruchu w sklepach:
- Dzięki automatyzacji kampanie automatycznie dostosowują wyświetlenia do odpowiedniej lokalizacji, zainteresowań czy intencji zakupowych użytkowników, co zwiększa skuteczność kampanii.
- Dzięki zdobytym wynikom system „uczy się” trafiać z przekazem do potencjalnie zainteresowanej grupy odbiorców.
- Możliwość śledzenia wizyt pozwala na realną ocenę kampanii i szybkie reagowanie na ewentualne zmiany w zachowaniach użytkowników.
Skuteczne prowadzenie kampanii 'Visit Store’ wymaga m.in atrakcyjnych, jasnych w wyrazie kreacji oraz stałego monitorowania wyników i ich analizy. Rosnąca pozycja Google Ads wraz z wciąż rozwijającymi się nowymi narzędziami i możliwościami w zakresie targetowania lokalnego, stanowi silne narzędzie w rękach przedsiębiorców, a wykorzystanie kampanii lokalnej, pozwala zwiększyć ruch w sklepach stacjonarnych czy punktach usługowych i poprawić wyniki biznesowe.
Chcesz, abyśmy to my się zajęli Twoja placówką? Skontaktuj się z nami i zacznij przyciągać klientów do swojego sklepu już dziś!