Regulamin

Regulamin świadczenia usług reklamowych przez ADMETRICS Sp. z o.o

  1. Definicje
    • ADMETRICS spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą ul. JULIUSZA SŁOWACKIEGO, nr 45, lok. 2, 60–521 Poznań, NIP: 782–25–63–276.
    • Reklama – oznacza każdy przekaz zmierzający do promocji sprzedaży albo innych form korzystania z towarów lub usług, popierania określonych spraw lub idei albo do osiągnięcia innego efektu pożądanego przez Zleceniodawcę.
    • Emisja – oznacza, w zależności od wybranej opcji rozliczeniowej, działanie mające na celu wywołanie działań Użytkownika o określonej w Umowie – Zleceniu Realizacji Emisji Kampanii Reklamowej, liczbie i charakterze.
    • Użytkownik – jest to osoba wchodząca w interakcję z reklamą
    • Opcje rozliczeniowe – oznaczają:
      • CPC (Cost Per Click) – koszt uzyskania jednego kliknięcia w reklamę; obliczany jako stosunek liczby kliknięć w banner reklamowy do kosztów całej kampanii.
      • CPM (Cost Per Mille) – koszt dotarcia z reklamą internetową do tysiąca użytkowników, oznacza koszt 1000 wyświetleń reklamy, wysłania e–mailingu reklamowego do 1000 skrzynek pocztowych itd.
      • CPA (Cost Per Action) – koszt uzyskania jednej, określonej akcji wywołanej emisją kampanii reklamowej; obliczany jako stosunek liczby akcji do kosztów całej kampanii banerowej; akcją może być kliknięcie, rejestracja, podanie adresu e–mail, podanie danych osobowych, zakup, wzięcie udziału w konkursie itp.
      • CPO (Cost per order) – koszt za zamówienie, model rozliczeń reklamy internetowej w marketingu efektywnościowym, w której reklamodawca płaci ryczałtowo za każde złożone zamówienie wygenerowane przy pomocy tej reklamy, niezależnie od kwoty tego zamówienia.
      • CPS (Cost per Sale) – koszt za sprzedaż – rozliczenie za % od transakcji, prowizja naliczana jest za każdą sprzedaż na stronie Zleceniodawcy lub podmiotu, na rzecz którego działa.
      • SUC (Succesfull User Clicks) – liczba kliknięć zakończonych odwiedzeniem strony reklamowanej
      • CPL (Cost Per Lead) – model ten bazuje na uzupełnianiu formularza przez klienta, rejestracji w newsletterze, bądź innych czynnościach ukierunkowanych na sprzedaż.
      • CPV (Cost Per View) – reklamodawca płaci za obejrzenie reklamy video.
      • FF (Flat Fee) – reklamodawca płaci za stałą obecność z reklamą określoną w czasie, czyli opłata za czas emisji kampanii.
    • Usługa Reklamowa – oznacza Reklamę zakupioną przez Zleceniodawcę w ADMETRICS, emitowaną zgodnie z Umową – Zleceniem Realizacji Emisji Kampanii Reklamowej oraz z Regulaminem
    • Umowa – oznacza Umowę – Zlecenie Realizacji Emisji Kampanii Reklamowej.
    • Zlecenie Reklamowe – oznacza dokument w formie pisemnej, określający warunki Umowy, stanowiący ofertę (art. 66 k.c.), chyba, że z jego treści lub postanowień Regulaminu wynika, że w określonym przypadku Zlecenie Reklamowe stanowi jedynie zaproszenie do negocjacji (art. 72 k.c.).
    • Zleceniodawca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub podmiot nie posiadający osobowości prawnej, która składa w ADMETRICS Zlecenie Reklamowe.
    • Modyfikacja Zlecenia Reklamowego – oznacza zmianę wyłącznie ustalonych czasów lub miejsc emisji, form reklamowych, nie powodującą zmniejszenia wartości Zlecenia Reklamowego, ani zmiany uzgodnionego terminu rozpoczęcia i zakończenia jego realizacji.
    • Zmiana Zlecenia Reklamowego – oznacza zmiany inne niż Modyfikacja Zlecenia Reklamowego.
    • Forma Reklamy – oznacza określoną pod względem technicznym formę prezentacji Reklamy we wskazanym w zleceniu miejscu. Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin.
  2. Postanowienia ogólne
    • ADMETRICS nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone w formatach reklamowych. Wyłączną odpowiedzialność za treści zamieszczone w formatach reklamowych ponosi Zleceniodawca.
    • Podpisując Zlecenie Reklamowe Zleceniodawca oświadcza, że ma prawo posługiwać się użytymi w Formach Reklamowych informacjami, danymi, znakami towarowymi oraz wszelkimi pozostałymi elementami podlegającymi ochronie prawnej oraz, że Formy Reklamowe nie są sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami.
    • Zleceniodawcy, działający w imieniu i na rzecz swoich klientów, są solidarnie odpowiedzialni z osobami, które reprezentują wobec ADMETRICS za regulowanie należności, wynikających z przyjętych Zleceń Reklamowych.
    • ADMETRICS może w każdym czasie bez prawa do odszkodowania dla Zleceniodawcy odmówić Emisji lub wstrzymać Emisję, albo żądać dokonania zmiany Form Reklamowych, jeżeli treść lub forma Form Reklamowych są sprzeczne z prawem, dobrymi obyczajami, zasadami współżycia społecznego, polityką Reklam albo osoba trzecia, właściwy organ lub instytucja zgłosiły zastrzeżenia dotyczące Form Reklamowych.
    • ADMETRICS może umieszczać logo Zleceniodawcy na stronie www.admetrics.com.pl jako partnera / klienta
    • ADMETRICS może używać kreacji reklamowych (bez danych wrażliwych – wyników kampanii bez zgody klienta) do przedstawiania case study.
  3. Zawarcie umowy
    • Do chwili pisemnego (lub w formie wiadomości e–mail) potwierdzenia przyjęcia Zlecenia Reklamowego przez ADMETRICS, Zlecenie Reklamowe stanowi ofertę w rozumieniu przepisu art. 66 k.c.
    • Zlecenie Reklamowe musi zostać doręczone do ADMETRICS przed uruchomieniem kampanii.
  4. Modyfikowanie i anulowanie zlecenia
    • ADMETRICS daje możliwość Zleceniodawcy:
      • Anulowania Zlecenia Reklamowego,
      • Modyfikacji Zlecenia Reklamowego na warunkach określonych w Regulaminie.
    • Zmiany Zlecenia Reklamowego wykraczające poza Modyfikację Zlecenia Reklamowego są równoznaczne z Anulowaniem Zlecenia Reklamowego.
    • Oświadczenie modyfikujące Zlecenie Reklamowe powinno zostać dostarczone do Zleceniobiorcy nie później niż na 2 dni robocze przed terminem rozpoczęcia Emisji i stanowi ofertę w rozumieniu art. 66 k.c. Zleceniobiorca zastrzega, że przyjmie taką ofertę w miarę istniejących możliwości.
    • W przypadku, gdy Zleceniobiorca stwierdzi brak możliwości realizacji zmodyfikowanego Zlecenia Reklamowego z powodów opisanych w punkcie 2 („Postanowienia ogólne) powyżej, Zleceniodawca może według własnego wyboru zrezygnować z Modyfikacji Zlecenia Reklamowego lub odstąpić od Umowy za zapłatą przez Zleceniodawcę kary umownej, zgodnie z zasadami Anulowania Zlecenia.
    • Warunkiem skutecznego Anulowania Zlecenia Reklamowego jest doręczenie w formie pisemnej oświadczenia o anulowaniu Zlecenia Reklamowego.
    • Za Anulowanie Zlecenia Reklamowego uważa się również:
      • niedostarczenie kreacji Form Reklamowych co najmniej na 2 dni przed ustalonym terminem rozpoczęcia emisji,
      • dostarczenie kreacji Form Reklamowych niezgodnych z warunkami technicznymi określonymi w specyfikacji technicznej Reklam, później niż na 3 dni ustalonym terminem rozpoczęcia Emisji,
      • W przypadkach określonych powyżej Zleceniobiorca może nałożyć na Zleceniodawcę karę umownej w wysokości 100% wartości brutto Zlecenia Reklamowego, którą Zleceniodawca zobowiązany jest zapłacić w terminie 14 dni od jej nałożenia.
    • Zlecenie Reklamowe może być anulowane w całości:
      • nie później niż na 10 dni roboczych przed ustalonym terminem rozpoczęcia Emisji bez skutków w postaci powstania zobowiązania do zapłaty kary umownej na rzecz Zleceniobiorcy.
      • później niż na 10 dni roboczych przed ustalonym terminem rozpoczęcia Emisji, z zastrzeżeniem prawa Zleceniobiorcy do naliczenia kary umownej w wysokości:
        • w okresie między 10 a 7 dniem roboczym przed ustalonym terminem rozpoczęcia Emisji 30% wartości brutto Zlecenia Reklamowego
        • w okresie między 6 a 3 dniem roboczym przed ustalonym terminem rozpoczęcia Emisji 50% wartości brutto Zlecenia Reklamowego,
        • poniżej 3 dni roboczych przed ustalonym terminem Emisji 100% wartości brutto Zlecenia Reklamowego. W przypadkach uzasadnionym interesem Stron Zleceniobiorca dopuszcza korektę Zlecenia Reklamowego.
  5. Warunki emisji
    • Formy Reklamowe zgodne ze Specyfikacją Techniczną winny być dostarczone do Zleceniobiorcy najpóźniej na 2 dni robocze przed terminem pierwszej Emisji.
    • W przypadku dostarczenia Form Reklamowych w terminie późniejszym lub niezgodnych ze Specyfikacją Techniczną Reklam Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do anulowania Zlecenia Reklamowego lub wprowadzenia zmian w planie Emisji.
    • Zleceniobiorca po zakończeniu emisji ma prawo do wykorzystywania screenów z kampanii jako case’ów zrealizowanych pod warunkiem nie ujawniania danych liczbowych.
  6. Postępowanie reklamacyjne
    • W przypadku, gdy z winy Zleceniobiorcy nie nastąpi Emisja lub wystąpią wady Emisji, Zleceniobiorca zobowiązuje się do powtórnej Emisji w ustalonym ze Zleceniodawcą terminie lub dokonać nowych ustaleń ze Zleceniodawcą.
    • Zleceniodawca traci uprawnienia z tytułu ewentualnych wad Emisji, jeżeli nie zawiadomi Zleceniobiorcy o wadzie (nie zgłosi reklamacji) w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury VAT za realizację Zlecenia Reklamowego lub opóźnia się z zapłatą za poprzednio zrealizowane Zlecenia Reklamowe.
    • W przypadku wystawienia faktury VAT przed Emisją, termin powyższy liczony jest od daty dokonania ostatniej emisji.
    • Zleceniobiorca udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 21 dni od daty otrzymania reklamacji.
    • Złożenie reklamacji nie wstrzymuje płatności wynikających z innych Zleceń Reklamowych.
  7. Płatności i fakturowanie
    • Wszystkie koszty związane z obowiązującymi w Polsce oraz Europejskim Obszarze Gospodarczym (jeśli dotyczą) podatkami pokrywa Zleceniodawca.
    • Faktury są wystawiane przez Zleceniobiorcę zgodnie z obowiązującym prawem w terminie do 10 dni od zakończenia miesiąca kalendarzowego, w wysokości wartości Zlecenia Reklamowego wyemitowanego, w przypadku nie wyemitowania całości Zlecenia Reklamowego, pozostała część będzie rozliczana na zasadach ogólnych.
    • W przypadku braku płatności za faktury, Zleceniobiorca będzie naliczać odsetki ustawowe za opóźnienie.
    • W przypadku opóźnienia płatności (również za Emisje zrealizowane w przeszłości), Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo wstrzymania Emisji oraz prawo do odstąpienia od Zlecenia Reklamowego w całości lub w części, oraz nałożenia na Zleceniodawcę kary umownej, zgodnie z zasadami Anulowania Zlecenia.
    • Termin płatności określany jest w wystawionej przez Zleceniobiorcę fakturze VAT.
  8. Postanowienia końcowe
    • Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Umów (Zleceń reklamowych), jeśli jest ono następstwem zdarzeń pozostających poza jej kontrolą, w tym w szczególności, choć nie wyłącznie: jakiegokolwiek wybuchu wojny lub grożącego wybuchu wojny; aktów, decyzji lub veta instytucji rządowych, umów rządowych lub międzynarodowych, strajków, działań protestacyjnych, powodzi, pożarów, eksplozji, awarii sieci INTERNET lub jej części, sieci energetycznej, awarii komputerowych systemów nadzoru i dystrybucji lub innych przejawów siły wyższej.
    • W przypadku zaistnienia zdarzenia tego rodzaju Zleceniobiorca zobowiązuje się niezwłocznie zawiadomić Zleceniodawcę i zaproponować, jeśli będzie to możliwe, inne terminy Emisji lub poinformować o niemożności realizacji Emisji.
    • W sprawach nieuregulowanych Regulaminem mają zastosowanie w szczególności przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną i Kodeksu Cywilnego.
    • Regulamin, Umowy lub oświadczenia stron z nimi związane podlegają prawu polskiemu.
    • Podpisując Zlecenie Reklamowe Zleceniodawca oświadcza, że wszelkie spory wynikające ze stosowania Regulaminu, zawartych Umów lub oświadczeń stron z nimi związanych rozstrzygane będą przez Sąd Powszechny właściwy dla siedziby Zleceniobiorcy.
    • Zleceniobiorca zastrzega sobie prawo do zmiany treści Regulaminu w każdym czasie.